Зробити домашньою|Додати в закладки
 

Сайт Покровської ЗОШ І-ІІІ ст.
для висвітлення роботи

 
» » Відкритий урок у 4 класі на тему "Південний берег Криму"

Відкритий урок у 4 класі на тему "Південний берег Криму"

Автор: pokrovkaschool2012 от 28-02-2013, 06:31
25 лютого у 4 класі пройшов відкритий урок на тему "Південний Берег Криму". Урок підготувала і провела Павлова Тетяна Петрівна.

Тема: «Південний берег Криму»
Мета: Створити умови для осмислення нової і вже відомої інформації, продовжувати формувати уявлення про кліматичні умови, рослинний і тваринний світ Південного берегу Криму; формувати уявлення про своєрідність природи цієї зони; продовжити роботу з навчання учнів вміння відбирати головне використовуючи різні джерела інформації оформляти творчий звіт, публічно захищати результат творчої діяльності; залучати учнів до пошуку і дослідницької діяльності, розвивати спостережливість, уяву, мислення; виховувати любов до природи України, її багатств, екологічну культуру та естетичні почуття.
Тип: Інформаційно–творчий

Обладнання: підручник, зошит, карта України, тематичні малюнки.

Перебіг уроку
І. Організація класу і мотивація навчальної діяльності.
- Доброго дня вам, мої дослідники! Сьогодні ми з вами будемо першовідкривачами. Тож озброюємось знаннями, допитливістю, гарним настроєм!
- Усміхніться, подаруйте усмішку мені, усміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій. Та з веселим, бадьорим настроєм почнемо працювати.
- Девіз уроку:
Слухати – уважно
Відповідати – правильно
Думати і запам'ятовувати.

- Наш урок хочеться розпочати словами Данила Кононенка, заслуженого діяча мистецтв Автономної Республіки Крим: «Крим… Земля, де тісно переплелося коріння сивої давнини і нашого стрімкого невтримного сьогодення, земля, яку з любов’ю називають сонячним краєм, чарівним куточком України ».
- Чому саме ці слова я взяла епіграфом до нашого уроку? (відповідь учнів)
Вправа «Мозкеовий штурм»
- що ви знаєте про Крим? (відповіді учнів)
ІІ Робота над темою уроку.
1. Робота із ключовими словами (треба пояснити значення цих слів )
Південь – сторона горизонту
Берег – прикордонна межа суходолу і водного простору
Крим – півострів

Відкритий урок у 4 класі на тему "Південний берег Криму"


- Молодці, а тепер давайте складемо із цих слів тему нашого уроку ( «Південний берег Криму»)
- Спрогнозуйте про що ми будемо говорити на уроці.
2. Вправа «Очікування».
Вчитель: У ці холодні зимові дні хочеться тепла …
Вирушаймо всі до моря, відпочинем, дітвора!
На Південному березі Криму буде подорож у нас.
Це куточок України – рідний і близький для нас.
- Ви сьогодні спробуєте себе в новій ролі доповідачів. Отже, в нас сьогодні працюватимуть такі учні:
І. Географ
ІІ. Метеоролог
ІІІ. Ботаніки
IV. Зоолог
V. Літературознавці
- Ви готові до уроку? Отже, можна розпочати.
3. Інтерактивна вправа «Навчаючи - учусь»
(діти коротко занотовують отриману інформацію в зошити).
А) Презентує свою роботу географ (розказує і показує на карті)

Вузька смужка суші між горами і морем - це Південний берег Криму. Він утворює оригінальний географічний район, який розташовується на крайньому півдні Криму між головним гірським пасмом і берегом Чорного моря. Вузька смужка узбережжя від мису Айя до мису Іллі. Яка сягає в ширину від 1 до 12 кілометрів.
Б) Презентує роботу метеоролог

Відкритий урок у 4 класі на тему "Південний берег Криму"


Скелі подекуди підходять до моря, а місцями відступають, утворюючи амфітеатри. Пологогорбиста поверхня,складена глинистими сланцями й вапняками, обмежена із півночі уступом Яйли, що круто обривається до моря на ділянці від мису Айя до Алушти. Загалом це прибережно – схилові височини,окремі вулканічні низькогір’я та міжгірні улоговини. Кримські гори захищають Південний берег Криму від північних холодних вітрів, а море за довге жарке літо добре нагрівається і взимку нагріває повітря своїм теплом. Зима на Південному березі Криму коротка, волога і тепла. Сніг не довго затримується у горах, він швидко розтає і живить невеликі річки, які вузькими потоками збігають з гір і навесні стають бурхливими повноводними річками, утворюються водоспади і з шумом несуть свої води у Чорне море. Літо довге, жарке, сухе. Середня температура січня +2 - +5, липня +23 - +25. Опадів випадає до 300-600 мм за рік. Для Південного берегу Криму характерні вітри-бризи – це вітри, що змінюють двічі на добу свій напрямок. Вдень – з моря на сушу, а вночі з суші на море.

В) Презентують свою роботу ботаніки
Рослинний світ Південного берега Криму є багатим і різноманітним. Цьому сприяє особливість розташування цієї природної зони. Тут ми зустрічаємо рослини з інших природних зон – бук, граб, клен, березу. Але в Криму є рослини, що ростуть тільки тут: кипарис, магнолія, лавр, олеандр, суничне дерево, сосна кримська, ялиця.

Лавр - це вічнозелений кущ. Листя в нього темно-зелене, довжиною 6 – 20 см. У давньогрецькій культурі лавр символізує перемогу і мир. У давньому Римі лавровий вінок стає вищим знаком військової та імператорської слави. Цей кущ може жити до ста років. Листя його використовують в якості приправ. Свіжі плоди використовують для отримання жирної лаврової олії. Її використовують в медицині.

Магнолія – великий рід рослин магнолієвих, названий іменем французького ботаніка П’єра Маньйола. Вічнозелене дерево, до 30 м заввишки. Цвіте з травня до вересня. Плід – шишкоподібна багатолистянка, насінини великі, червоні, звисають із плодиків на нитках. Окрім дивовижної краси магнолії притаманні і лікувальні властивості. Магнолія означає честолюбство, прагнення бути першим, або ж поняття «благородна». Коли юнак дарує дівчині квітку магнолії, він показує свої благородні та серйозні наміри.

Давня китайська легенда про магнолію.

Це було дуже давно. На невелике гірське село напали вороги, які не пошкодували нікого,тільки сто молодих дівчат залишили для своїх «розваг». Щоночі одну з полонянок убивали. Остання дівчина перед смертю попросила матінку – землю залишити бодай якусь згадку про неї та її подруг. На ранок замість тіл жертв на сільському майдані росло дерево зі ста біло – рожевими квітами. Так у магнолії б’ються 100 дівочих сердець.

Платан – дерево,листя в якого схожі на кленові. Назва рослини походить від грецького слова platys – широкий. Дерево досягає висоти 50 метрів. Листя на платані може залишатися сухим всю зиму. Це довговічне дерево,вік якого досягає 2000 років.

На території Південного берега Криму ростуть пальми. Вони широко культивуються як сільськогосподарські культури. Плоди вживають в їжу. З деяких видів пальм виготовляють плетені меблі. Крім того, пальми є декоративними рослинами.

Кипарис — належить до родини кипарисових, роду кипарис. Рід нараховує 115 видів рослин. Кипарис болотний — дерево 30-35 м заввишки з вузькопірамідальною формою крони в молодому віці і широкопірамідальною, інколи розпростертою — в зрілому. Хвоя м'яка, світло-зелена, пір'ястогребінчаста, на зиму опадає разом з вкороченими пагонами. Його батьківщина — південний схід Північної Америки. Росте на вологих піщаних і глиняних ґрунтах, на берегах річок і на болотах з добрим дренажем. Болотний кипарис занесений до Червоної книги України.

Олеандр — вид вічнозелених низькорослих кущів роду Олеандр. Батьківщиною виду є Індія. Він поширений також у країнах Східної Азії. Сік лится олеандра є отруйним, що характерно для рослин цього роду, а також багатьох субтропічних і тропічних рослин.

Суничник або Суничне дерево, рід дерев або кущів з родини вересових. Має яскравочервону навесні і восени кору, листки на зиму залишаються зеленими. У південному Криму поширений дикорослий вид — суничник дрібноплідний, дерево 5-12 м , яке має їствні, але несмачні плоди, і часто культиву-ється як декоративне дерево. Також там зустрічається суничник великоплідний, сирі або варені плоди якого їстівні, з них виготовляють спиртові напої. Розводять посівом насіння. Посухостійкі і світлолюбні. Ростуть повільно, в 10 років досягають висоти 2,5 м, в 45 років - 5 м. Вічнозелені дрібні дерева або чагарники з гладкою коралово-червоного або тріщинуватих грубої бурої корою. Листорозміщення чергове. Листя шкірясті, цілокраї або пилчасті, на черешках. Плід - ягодоподібний, багатонасінний, пятігнездная, кулястий, з борошнистою м'якоттю, звичайно зовні з горбкуватими залозками. Насіння дрібне, еліпсоїдні.

Ялиця — рід вічнозелених однодольних дерев з родини соснових. Рід містить близько 50 видів. Деревину ялиці білої використовують як будівельний матеріал до виготовлення музичних інструментів, меблів та целюлози. Як декоративне дерево вирощують ялицю білу та інші види роду у парках України (також ялицю бальзамічну, ялицю одноколірну).

Сосна́ кри́мська — підвид європейської чорної сосни, раніше розглядався як окремий вид. У природі зустрічається в Криму, на Кавказі, в Малій Азії. Дерево до 20—30 м заввишки з темним, майже чорним стовбуром і широкою парасолькоподібною кроною. Хвоя по дві в пучку, дещо зігнута, колюча, завдовжки 8—15 см, темно-зелена, щільна. Шишки подовжено-яйцевидної форми завдовжки 8—10 см. Посухостійка, росте швидко і маловимоглива до ґрунту, мириться навіть з вапняними.
Фізкультхвилинка
Ми стомилися всі трішки,
Хай спочинуть ручки, ніжки.
Ми стомились вже сидіти,
Хочем трошки походити,
Зазирнути у віконце,
Потягнутися до сонця,
Наче м’ячик, пострибати…
Знову будем працювати.

Г) Презентують свою роботу зоологи
Різноманітним є тваринний світ Південного берега Криму.
Лебідь – шипун – водоплавний птах. У дорослих птахів біле оперення, дуже довга шия, витягнуте тіло, середнього розміру голова з оранжево – червоним дзьобом, в основі якого знаходиться характерний чорний наріст. Шипуном цей вид названо через звук, який птах видає, коли роздратований.
Леопардовий полоз – найкрасивіша і найрідкісніша змія Криму і України. Доросла змія зверху сірого,світло – бурого або світло – коричневого кольору, а живіт світлий. Голова з чітким чорним візерунком. Довжина не більше 1 м. Свою назву отримав за характерні коричневі плями і смуги, окантовані чорним. Місця перебування : кам’янисті схили,зарослі грабом східним та дубом пухнастим, сухі яри із заростями шипшини,глоду. Активний теплої пори року. Веде нічний спосіб життя. Живиться гризунами,дрібними птахами, ящірками. Полоза занесено до Червоної книги України.

Жовтопузик – рідкісна тварина, занесена до Червоної книги. Живе він у сховищах, в пустотах, під камінням, у корінні кущів, в норах гризунів. Це є одна з найбільших безногих ящірок. Довжина тіла сягає до 1 метра. Має забарвлення від жовто – сірого до червоно – бурого.

Гриф чорний – дуже великий птах. Він має найбільші розміри серед соколоподібних фауни України. Довжина тіла – до 115 см, розмах крил – до 3 метрів, маса – до 12 кг. Виглядають ці птахи не дуже привабливо. У них довгі, абсолютно голі шиї, голова та верхня частина шиї вкриті коротким пухом. Мають величезний гачкоподібний дзьоб і великий зоб. Крила у грифів великі і широкі,заокруглені по краях, хвіст жорсткий, ступінчастий, а ноги міцні, але із слабкими пальцями. Дорослі птахи темно – бурі, комір навколо шиї і пух на шиї – світло – бурі. Гриф – хижа птиця,але це не зовсім точно. Птах рідко нападає на тварин,віддаючи перевагу падалі. Утворює постійні пари. Свої величезні гнізда завжди влаштовує на деревах. Чисельність грифів надзвичайно низька і не перевищує декілька пар. Свого часу на цього хижого птаха дозволили масове полювання. Тож нині їхня кількість знизилась до мінімуму. Тому чорний гриф занесений до Червоної книги.
Д) Презентують роботу літературознавці

З давніх-давен ця чудесна земля вабила до себе співців, котрі замилувавшись її красою, складали хвилюючі вірші і пісні про гори і море, про степове роздолля і сонячне південнобережжя. Зараз ми послухаємо творипро Крим.
Уч. 1:

Вірш про Крим
Одна зоря горить над морем
В передвечірній синій млі,
А хвиля шепче:ми поборем!
І падає до ніг землі.
Нема ні обрію, ні краю
Бездонній далі голубій.
І тільки хвиля ніжно грає,
І тільки міниться прибій.
Уч. 2:
«Південний берег Криму»
Кримські гори захищають від північних злих вітрів.
Та ще й море ціле літо сонечко пекло.
Потім воно усю зиму віддає своє тепло.
Ось чому зима тут, діти, тепла і коротка.
Ну, а літо вдвічі довше – і жарке, й спекотне.
Ну, звичайно, і рослинам добре тут живеться.
Дуб і бук, граб і ялиця, сосна вгору пнеться...
Добре себе почувають кипариси, лаври,
магнолії, олеандри, і, звичайно, пальма.
Про рослини ми дізнались.
А який тваринний світ?
Є лисиці, і косулі, зайці, дикі кабани,
є олені, білки, чайки, яструби, дрозди, орли,
сови є і мухоловки і, звичайно, солов'ї.
Над квітками і плодами в'ється безліч тут комах:
жук-олень, вусач альпійський, турун й «мертва голова».
(А. Засядько)

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
1. Робота в парах, із взаємоперевіркою
(тестування)
IV. Підсумок уроку.
1. Вправа « Мікрофон».
Хто отримує мікрофон – відповідає на питання.
– Де знаходиться Південний берег Криму?
– Які особливості пір року на узбережжі?
– Як Чорне море і Кримські гори впливають на погоду Південного берега Криму?
– Назви рослини, які ти запам'ятав.
– Які особливості мають деякі рослини?
– Назви тварин Південного берега Криму.
– Які заповідники створено в Криму?
2. Технологія «Займи позицію».
– Нині вчених хвилює доля природи Чорноморського узбережжя Криму.
1. Постановка дискусійного питання.
– Чи варто дозволяти людині відпочивати на Чорноморському узбережжі Криму?
2. Учні визначають власну позицію щодо цього питання і піднімають сигнальні картки.
«За» (зелені):
– Крим – це надзвичайно чудовий край для відпочинку. Цілюща морська вода і теплий морський вітерець, мінеральні джерела, мальовничі пляжі, розкішна рослинність – все це в комплексі впливає на організм людини, поліпшує її самопочуття, відновлюючи різноманітні функції органів і систем. Крим – оздоровниця міжнародного значення.
– Покращується здоров'я дітей. Вже кілька десятиліть діє дитячий центр «Артек».
«Проти» (червоні):
– Люди винищують рослини і тварин.
– Полюють на рідкісні види тварин.
– Дії людини стають причинами пожеж у лісах.
– У море потрапляють отруйні речовини, побутові відходи, від яких гинуть рослини, тварини.
– Люди вирізають написи на стовбурах, пишуть на каменях та
скелях, ловлять жуків, метеликів, знищують крабів, медуз, риб.
– Люди вирубують ліси.
«Не знаю» (сині):
– Все залежить від самої людини, від її поведінки в природі. Люди бувають різні.
– Людина передбачає багато природоохоронних заходів: бережне господарювання, запобігання забрудненню довкілля, створення заповідників, національних природних парків, заказників.
V. Рефлексія
- Чи справдилися ваші очікування?
VI. Домашнє завдання
На контурній карті позначити Південний берег Криму.
Підготувати відомості про одне із міст Південного берега Криму (музеї, парки, ботанічні сади, пам'ятники, визначні місця);
Вчитель:
- Любі друзі,ви гарно попрацювали. Тож і надалі не лінуйтеся,накопичуйте знання – вони основа вашого успіху,ваших майбутніх відкриттів!!! Дякую за урок
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Комментарии:

Оставить комментарий
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.