Зробити домашньою|Додати в закладки
 

Сайт Широколанівської ЗОШ І-ІІІ ст.
для висвітлення роботи

 
» » Розробка уроку з трудового навчання у 1 класі

Розробка уроку з трудового навчання у 1 класі

Автор: MamaMama от 19-01-2013, 11:14
Тема: Робота із природними матеріалами. Природні матеріали (сухі квіти та листя, плоди, кора, гілки, мох, камінці та ін.) та їх використання для виготовлення виробів
Практична робота. Виготовлення композицій за мотивами казок. Аплікація: «Курочка Ряба».
Розробка уроку з трудового навчання  у 1 класі

Мета. Вчити дітей розпізнавати насіння городніх та польових культур, робити порівняльний аналіз. Розвивати логічне мислення, навички виконання композиції, образне мислення, творчу уяву, фантазію. Виховувати уважність, старанність, спостережливість, любов до рідної природи, інтерес до сільськогосподарської роботи, почуття пошани і поваги до людей праці.
Обладнання. Насіння кавуна, дині, огірка, моркви, гороху, бобу, гречки, рису, пшона; манні крупи, макаронні вироби, засушене листя петрушки; дощечки з малюнками, пензлик, клей, ножиці, зелений папір, тарілочки для насіння.
Хід уроку:
1. Організаційний початок.
— Діти, погляньте у віконечко. Яка зараз пора року? (Осінь)
Чомусь сумує сонечко, Загляда в віконечко.
Відспівало літечко, Відцвіли всі квіточки.
Цвіт забрав місяць осінній. А залишив нам насіння.
Годі, сонцю, сумувати, Час насіння вже збирати.
Насіннячко зігріємо від лютої зими,
Щоб проросло стеблинкою від подиху весни.
— Скажіть, які гості завітали сьогодні до нас на урок? (Насінинки)
Розробка уроку з трудового навчання  у 1 класі

2. Актуалізація знань учнів.
Бесіда про поле, город, осінні прикмети, розмаїття рослинного світу.
3. Оголошення теми заняття.
— Отже, сьогодні ми з вами будемо складати аплікацію.
.Аплікацію незвичайну,
Дивовижну й дуже гарну.
Невипадково до нас завітали насінинки, вони будуть нашими помічниками. Ви згодні? (Так)
Беремо за основу нашого практичного завдання малюнок на дощечці «Курочка Ряба»
Розробка уроку з трудового навчання  у 1 класі

Хмарка сонечко ховає.
Дрібний дощик накрапає.
Мама-квочка всіх скликає,
Пишно крила розпускає.
Ти поглянь: малі клубочки
Котяться до мами-квочки.
Дозбирали всі пшонинки
І сховались під пір'їнки
А один такий клубочок
Покотився під листочок.
Скажем ми: то не клубочки,
То сімейка мами-квочки.
— Ось за таким малюнком ми будемо складати аплікацію.
Разом будем працювати,
Аплікацію складати.
Оживе у наших творах
Світ прекрасний і чудовий.
Допоможе нам у цьому
Королева наша — Флора.
— Ми вже знайомі з королевою Флорою, знаємо про неї багато цікавого.
А тепер послухайте загадку.
Зимою вкрите білим снігом,
Вдягає чорну хустку навесні,
А влітку буйно зеленіє,
Хліба колише золоті.
А восени воно сумує,
Що відлітають журавлі.
Зима прикриє його снігом,
Воно засне аж до весни. (Поле)
— Отже, перший гість завітав до нас із поля.
Запитання для допитливих:
1. Чи знаєте ви, як називаються хліба, які сіються навесні? (Ярі)
2. Чому вони мають таку назву? (Вони встигають вирости і дозріти за півроку — весну й літо)
3. Назвіть, які культурні рослини висівають навесні? (Ячмінь, овес, яру пшеницю, гречку)
4. Восени сіють хліба, яким для росту і дозрівання потрібен рік, — осінь, зима, весна, літо. Як вони називаються? (Озимі)
- Озима пшениця більш стійка за яру й удвічі врожайніша.
4. Практична робота.
Завітав до вас я з поля,
Гість вусатий, усім знайомий,
Буду вам допомагати,
Творчо буду працювати.
Бо для мене все це звичне,
Колосочок я пшеничний.
(Діти самостійно відбирають зерна пшениці).
Складаємо з пшеничних зерняток маленькі колосочки,
І мережку на сорочку, що прикрасить маму-квочку.
(Діти самостійно виконують роботу. Індивідуальна допомога в разі потреби).
— А зараз серед насіння відшукайте рис. (Діти в долоньку кладуть рисові зернятка).
— Чи знаєте ви, де росте рис? (У воді)
Рис.
Зачекайте!
З мене квіточки складайте.
(Діти складають квіточки).
Розробка уроку з трудового навчання  у 1 класі

Ну, а гречка невеличка —
Рису-братику сестричка.
І рядочок за рядочком
Ми складаєм пелюсточки.
(Виконується і цей вид роботи).
Старший братик їх — горох.
Походжав по полю — ох!
Де ж мені попрацювати?
Піду сонечка питати.
— А тепер візьміть в долоньку горошинки і спробуйте відтворити сонечко.
— Хто може сказати, з якої рослини ми отримуємо манні крупи? (Пшениці)
Ось і манка до нас в гості завітала,
посміхнулась дітворі і голосно сказала:
«Сійте мене по траві, Буде все, немов в росі».
І насправді — ну й дива! Стала росяна трава.
(Цією манною крупинкою посипаємо травичку, яку виріжемо з паперу зеленого кольору. Приклеїмо її до аплікації. Індивідуальна допомога в разі потреби. Нагадую про обережне поводження з ножицями).
Фізкультхвилинка.
Прилетіло сонечко,
Сіло на віконечко.
Подивилось і сказало:
«Досить діткам працювати,
Час вже пісеньку співати». (Імітуємо, як летіло сонечко).
Наші ручки-чарівнички,
Дві сестрички, дві близнючки.
Вони вміло працювали,
Одна одну вихваляли.
Ось так, ось так,
Одна одну вихваляли. (2 рази)
Наші ручки чарівні
Працювали гарно.
Одна одну похвалили,
До роботи приступили.
Ось так, ось так,
До роботи приступили. (Закачують рукавця).
5. Запитання для допитливих:
— З якої рослини ми отримуємо пшоно? (Із проса)
— Дітки, відшукайте серед нашого рослинного матеріалу пшоно.
Пшонце для наших пухнастих клубочків-курчаток — найсмачніша їжа. Воно одного кольору з ними — жов¬тенького.
З пшонинок ми зробимо гарні платтячка нашим ма¬леньким друзям.
(Практична робота. Пшоном також прикрашаємо і маму-квочку).
— Скажіть, будь ласка, як до нашого столу приходять макаронні вироби, з чого їх отримують? (З борошна)—Макаронні вироби бувають різної форми.
А поважний макарон
Теж підтримує фасон.
(З одних зубчастих макаронних виробів ми робимо «шишечку» квочці, у формі гребінця . З інших — різної форми, викладаємо узори на спідничці та сорочці).
6. Цікава хвилинка:
— Що де росте?
(Називаю рослини, а діти відповідають, де вони рос¬туть).
Хто де живе?
— Де живе квасоля, біб, соя? (У стручках)
— Чи знаєте ви, насіння якого овочу сходить найдовше? (Моркви)
7. Продовження практичної роботи.
Змагання між групами:
— Відшукайте серед різних видів насіння — морквяне. За якими знаками ви дізналися, що саме це насіння моркви? (Діти пояснюють, що визначили за запахом).
— Із насіння морквинки будуть сірі пір'їнки.
(З морквяних насінинок викладаємо на крильцях курчаток та квочки пір'їнки Індивідуальна допомога в разі потреби).
Ось за тином наш город,
Ніби справжній натюрморт.
Тут і диня боки гріє,
І петрушка зеленіє.
Біб говорить кавуну:
Я до діток теж піду.
Огірочок засміявся
І за бобом теж подався.
Ось такий у нас город —
Овочевий натюрморт.
(Діти пояснюють значення слова «натюрморт». Пропоную відшукати насіння бобу).
Біб — старійшина в городі —
Стане теж нам у пригоді.
— Із насіння бобу ми зробимо сонечко — коричневого жучка; воно прикрасить нашу аплікацію.
Ось петрушка-зеленушка,
Ця весела хохотушка.
Де у гостях побуває,
Все в зелене прикрашає.
(Із засушеного листя петрушки приклеїмо листочки до наших квіточок).
А спідничку рясну
Я насінням приберу.
(Насінням огірка і дині прикрасимо спідничку).
Очки будуть із просинок,
Мов із справжніх намистинок.
Нашій квочці гребінець
Розмалюєм під кінець.
(Розфарбовуємо в червоний колір гребінець і борідку ку¬рочці).
Всі ми дружно працювали,
Аплікацію складали.
Друзі нам допомагали,
Друзі наші чарівні —
Дари щедрої землі.
Тут метелик прилетів,
Гарних діток похвалив,
І сказав: яка краса!
Тут, мабуть, залишусь я.
Ці слова промовив він
І тихенько сів на тин.
(Прикріплюємо метелика на тинок).
Розробка уроку з трудового навчання  у 1 класі

8. Підбиття підсумків уроку.
- Що виготовляли на уроці? Якими інструментами виконували роботу? Що сподобалося на уроці найбільше? Що було найважчим у роботі?
Виставка робіт. Пропоную дітям визначити найкращу роботу й обгрунтувати свою думку.
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Комментарии:

Оставить комментарий
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
1 вересня, Історія Колосівської загальноосвітньої школи, анкети Ставки, Афганістан, бесіда, Відкритий урок у 4 класі, Вісник профспілки № 12 (2013), Вісник профспілки № 5 (2014р.), Варюшинська ЗОШ, Виноградник, виховна, Впровадження Державного стандарту, Вчителі Катеринівська ЗОШ, Голодомор 1932-1933. Вшанування пам'яті, гості в школі, день Святого Миколая, Для О.Й.Мільшиної від Вітошинської Г.М., добро, Засідання МО вчителів, Заходи до 200-ї річниці від дня народження Т.Г.Шевченка, квк, Козацькі розваги до Дня украЇнського козацтва, конкурс ім.Т.Г.Шевченка, Конспект уроку з географії в 7 класі, Обговорення виступу Президента, Осінній бал - 2013, першокласник, першокласники, План шкільних заходів на період зимових канікул, профспілка, свято зустрічі птахів, Свято Миколая, семінар, Ставківська історія, табір, Туристичний похід, урок, урок природознавства в 1 класі, УРОК-СУД, Шевченко

Показать все теги